.comment-link {margin-left:.6em;}

Yecinto - Your ECommerce Innovation Trends and Online marketing blog

Martijn's blog

dinsdag, oktober 10, 2006

Is de 2e generatie nu geheel verkocht?

Met de aankoop van Youtube en de op handen zijnde verkoop van Facebook aan Yahoo (nog wel steeds een "sterk" gerucht) lijkt de gehele 2e generatie webbedrijven nu te zijn verkocht.

Waar de eerste generatie (eBay, Yahoo, Amazon, AOL, MSN en Google) nog allemaal een exit strategie via een IPO hadden (msn natuurlijk niet) is de tweede generatie gaan cashen via verkoop van het bedrijf aan een grotere partij - m.n. aan die 1e generatie.
Onder de 2e generatie versta ik de zgn. grotere web2.0 partijen; social networks zoals MySpace (verkocht aan News Corp.) en Facebook (waarschijnlijk naar Yahoo), sharing sites zoals Del.icio.us en Flickr (verkocht aan Yahoo), videosites zoals Myspace video en Youtube (naar Google) en VOIP zoals Skype (verkocht aan eBay).

Volgens mij zijn hiermee alle grote jongens uit deze 2e generatie verkocht. Het zal spannend zijn om te zien welke sites de 3e generatie zullen gaan vormen en of ze dezelfde "hypergrowth" zullen tonen.

Mocht je een suggestie hebben wie deze partijen zouden kunnen zijn - let me know!

4 Comments:

At 3:05 p.m., Blogger Martijn said...

Eigen suggesties: vertical search partijen zoals technorati, newsaggregators zoals newsvine, online radio channels en vertical shopping sites zoals gsmplaza, stubhub etc

 
At 3:06 p.m., Blogger Martijn said...

En als het om de 3e generatie gaat - zal interactive IPTV doorbreken en de nieuwe web2.0 (of dan dus web 3.0) golf worden?

 
At 7:04 p.m., Blogger D&G said...

hoe kom je daar nou bij, wat dacht je van Digg.com, Spotback.com, Flagr.com, Last.fm, plazes.com, Wink.com...

Nog genoeg web 2.0 bedrijven dus :)

 
At 11:54 p.m., Blogger Martijn said...

OK Digg is inderdaad nog een grote"...nice one! De rest noem ik nog geen "grote jongens

 

Een reactie posten

<< Home