.comment-link {margin-left:.6em;}

Yecinto - Your ECommerce Innovation Trends and Online marketing blog

Martijn's blog

dinsdag, mei 24, 2005

Tips & Trucs rond omhoogbellen op Speurders

Zoals velen wel weten hebben Marktplaats, Speurders en Marktplaza een functionaliteit waarbij je via een betaald telefoonnummer je advertentie weer boven aan de lijst van aanbiedingen gezet kunt krijgen. Kosten hiervoor liggen rond de 1.15 euro. Waar het bij Marktplaats niet mogelijk is je advertentie te kopieren en daarmee een nieuwe maar identieke advertentie bovenaan de lijst te krijgen kan dit bij speurders wel. Dit betekent dus dat je de kosten kunt ontduiken door gewoon via "Mijn advertentie" een kopie opnieuw aan te bieden.

Voordeel voor de verkoper: je staat nu twee keer in de lijst en daarvan 1x gratis opnieuw bovenaan :)

Nadeel is voor de kopers natuurlijk het aantal dubbele aanbiedingen en daarmee vervuiling van de site.

Voorbeeld: Ik bied een auto aan op maandag. Op woensdag is deze al een stuk naar beneden geschoven in de lijst met auto's. I.p.v een telefoonnummer te bellen ga ik naar mijn advertenties en kopieer ik de advertentie. Deze plaats ik opnieuw. Op woensdag staat mijn gekopieerde advertentie bovenaan en mijn oude verderop in de lijst - dubbel succes :)

PS In sommige categorieen werkt dit niet - b.v. in woningen.

4 Comments:

At 8:48 p.m., Blogger Martijn said...

:) handig trucje he dat kopieren ipv bellen

Als je het over Marktplaats hebt - ik zie inderdaad dat er een cijfer bijgesteld is. Van 680.000 unieke bezoekers naar 2.100.000 bezoeken. Zoals je wellicht weet is er een groot verschil tussen een bezoeker en een bezoek (1 bezoeker kan meerdere bezoeken aan een site doen) - wellicht dat dat de verklaring is.

Ik sta wel dicht bij marktplaats maar ben niet bij deze verandering betrokken; een persoonlijke inschatting van mij dus.

 
At 2:52 p.m., Blogger zara said...

Thank you for every other fantastic publish. Where else could anyone get that type of details and facts in such an ideal method of writing? zara

 
At 2:52 p.m., Blogger zara said...

Thank you for every other fantastic publish. Where else could anyone get that type of details and facts in such an ideal method of writing? zara

 
At 2:59 p.m., Blogger zara said...

Thank you for every other fantastic publish. Where else could anyone get that type of details and facts in such an ideal method of writing? zara

 

Een reactie posten

<< Home